Thursday, May 16, 2013

How to crochet Totoro ears


Here are Totoro’s ears to mine next Totoro hat, a smaller one.

I start with a chain. Crochet one lap without increasing, next round I crochet 2 or 3 crochet in each stich to make it flat.

On this ears I did 2 in each so it is not so flat, on the big Totoro hat I did 3 in each. 3 crochet in each stich makes it totally flat but also very big. I wanted a smaller ear so I decided to go on a rounder shape. 

The next round no increasing to make it turn upwards, and after that decrease every 5th stich to make a cone form. At the end I decrease every 3rd stich.


 
Här är örona till min nästa Totoromössa, en mindre mössa. Jag började med att virka en kedja. Första varvet ökade jag inget, nästa varv virkar jag 2 eller 3 maskor i varje maska, för att få en plattare form. På de första örona jag gjorde ökade jag 3 maskor i varje maska vilket gjorde den helt platt men också väldigt stor. Därför bestämnde jag mig för en rundare form var ok så att örat inte skulle bli så stort. Tredje varvet ökar jag inget igen för att få örat att vika av uppåt. Föjande varv minskar jag var 5:te maska, de sista varven vart 3:dje maska.

No comments:

Post a Comment